עולם הדיגיטל והשיווק באינטרנט תופס תאוצה אדירה בשנים האחרונות ועם התאוצה האדירה גם שוק העבודה שצמא לאנשי מקצוע בתחומי הדיגיטל השונים.
מעוניינים להיכנס לתחום הדיגיטל? שיווק באינטרנט? איך עושים זאת בצורה נכונה ואיך מוודאים שבחרנו מסלול ומכללה נכונה עבורנו?
עולם הדיגיטל והשיווק באינטרנט תופס תאוצה אדירה בשנים האחרונות ועם התאוצה האדירה גם שוק העבודה שצמא לאנשי מקצוע בתחומי הדיגיטל השונים.
מעוניינים להיכנס לתחום הדיגיטל? שיווק באינטרנט? איך עושים זאת בצורה נכונה ואיך מוודאים שבחרנו מסלול ומכללה נכונה עבורנו?
אספנו עבורכם מספר טיפים חשובים שכדאי ליישם לפני שסוגרים על קורס לשיווק באינטרנט ומשלמים לא מעט כסף:
המכללה
הדעה הרווחת היא שככל שהמכללה יותר גדולה וחזקה כך הלימודים בה יהיו בעלי ערך גבוה יותר לסטודנט. אז אנחנו לא מאמינים שגודל המכללה הוא משהו שבהכרח מעיד על איכותה. ההמלצה היא לבדוק את המיקום הפיזי של המכללה עצמה, דרכי הגישה (רכבת ותחבורה ציבורית), את איכות הכיתות וצוות המעטפת של המכללה מעבר למרצים השונים. בידקו האם המכללה מתחייבת למצוא עבודה ובמידה וכן בידקו טוב טוב מה התנאים לכך (ברוב המקרים הם די בלתי אפשריים). מעבר לכך אנו ממליצים לבקש הנחה ולא לשלם מחיר מלא, ברוב המקרים יבואו לקראתכם במחיר אם רק תבקשו.
צוות המרצים
כדאי לוודא מי המרצים בקורס ומה מידת המומחיות והניסיון שלהם בתחומם. בדרך כלל האימפקט המשמעותי ביותר בקורס יגיע מהמרצים שלכם ואיכות ההוראה בקורס תקבע אם הקורס נדון להצלחה או לכישלון. בידקו שהמרצים עובדים בתעשייה ולא מתפרנסים רק מהיותם "מרצים", וודאו כי המרצים מקבלים הערכות טובות (עשו זאת פשוט באמצעות גוגל), נסו לבדוק האם המרצים מלמדים במקומות נוספים וכדומה.
השמה בעבודה
לאחר הקורס אתם בטח תרצו לעבוד. לכן כדאי מאוד לבדוק האם קיימת עזרה בהשמה לעבודה באמצעות המכללה. בדרך כלל במכללות הגדולות קיימת יחידת השמה אשר תפקידה לחבר בין חברות בתעשייה לבין בוגרים. כדאי לתאם איתם פגישה עוד לפני הקורס ולראות האם הם באמת יכולים לעזור לכם לאחר הקורס ומה אפשרויות התעסוקה שהם מציעים לבוגרים לאחר הקורס. מומלץ לשאול על אחוזי ההשמה של המכללה ובעצם לבדוק כמה מהבוגרים באמת משתלבים בתעשייה לאחר הקורס.
קורס מעשי
בתחום השיווק באינטרנט הניסיון הוא מרכיב משמעותי ביותר. אם אתם מתעניינים בתחום הדיגיטל או רוצים לרכוש קורס שיווק דיגיטלי אנו ממליצים לכם להגיע למספר שיעורי ניסיון (בקשו זאת בשיחת הייעוץ) וצפו במהלך השיעור, האם יש חלקים בשיעור שמועברים באמצעים מעשיים יותר, שעות תרגול עם המרצה, עבודה מעשית בכיתה ובבית ועוד. ככל שיש יותר עבודה מעשית ומעבר על טעויות עוד בכיתה – כך תהיו בטוחים שהידע שלכם יהיה שימושי יותר לאחר הקורס.
בוגרים ממליצים
בקשו מהמכללה לתת לכם מספרי טלפון של בוגרים בכדי לשאול אותם על החוויה בקורס. מעבר לכך לכל מכללה אמורים להיות סרטוני וידאו עם עדויות של בוגרים המספרים על הקורס. בדרך כלל קורסים טובים ובולטים מקבלים פידבק חיובי וניתן למצוא על כך מידע בחיפוש פשוט בגוגל וביוטיוב. מרכיב הפידבק הוא מאוד משמעותי ולכן כדאי לדבר עם לפחות 3 בוגרים של הקורס בו אתם מתעניינים.
קשר עם התעשייה וחברות בתחום
במידה והמכללה בה אתם מתכננים ללמוד היא באמת מובילה ומוצלחת, ביא אמורה להיות בקשר רציף עם חברות מובילות בתחום הדיגיטל. נסו לבדוק מול המכללה האם הם נמצאים בקשר רציף מול חברות מובילות בשוק. קשר מול חברות מובילות אמור לעזור לכם ולמכללה בהשמה לאחר הקורס, שיתוף פעולה והרצאות אורח של מומחים מטעם אותן חברות, שיתוף של ידע ופרויקטים משותפים שמעידים על חוזקה של המכללה ועוד. ככל שהמכללה מקושרת וחזקה יותר בקרב חברות בתעשייה כך תוכלו להיות בטוחים שהמכללה שלכם רלוונטיות ומוערכת בשוק הדיגיטל.
ליווי ותמיכה לאחר הקורס
קורסים לשיווק באינטרנט נמשכים בדרך כלל מספר חודשים כאשר לאחר הקורס אתם בעצם לבד לגמרי בשוק העבודה ובכל מה שקשור להשתלמויות והשלמת ידע במידה ותצטרכו. כאן נכנסת יחידת ההשמה וההוראה של המכללה שבמידה ועושות תפקידן נאמנה, אמורות ללוות את הסטודנט בכל הקשור להשמה בעבודה וכמובן בהשלמת ידע. בגלל השינויים הרבים בשוק הדיגיטל והפיצ'רים הרבים איתם צריכים להתמודד אנשי שיווק, אנו נזקקים להכשרה מתמדת ולהשלמת ידע כמעט באופן יומיומי. לכן חשוב מאוד לוודא שהמכללה שלכם אכן מתכוונת לעזור לכם לאחר הקורס ולכוון אתכם בדרך להצלחה.
מקווה שעזרתי לכם,
מאחל לכם המון המון בהצלחה!
הכותב:
יוסי לוי, מרצה לשיווק דיגיטלי, יועץ שיווק באינטרנט , בעל סוכנות פרסום בגוגל ובפייסבוק ומנהל מגמת הדיגיטל במכללת רופין.